DIGITAL MARKETING – CE ESTE SI CUM FUNCTIONEAZA

Marketingul a constat dintotdeauna in a gasi modalitati de a ajunge la audienta ta in locul si la momentul potrivit, iar in zilele noastre, acest lucru inseamna ca trebuie sa ajungi la oameni acolo unde isi petrec cea mai mare parte din timp: online.

Daca marketingul s-a dezvoltat ca o disciplina importanta in anii 1960 si 1970, digital marketing a aparut odata cu mediul digital in anii 1990, si a devenit din ce in ce mai popular cu timpul, termenul fiind in continuare in crestere in cautarile online.

Un studiu convinceandconvert.com din 2019 arata ca 66% din respondenti foloseau deja cautarile online ca modalitate principala pentru a gasi informatii despre produsele sau serviciile pe care intentionau sa le cumpere.

Consumatorii se asteapta si se bazeaza deci pe existenta unui site sau cel putin pe o prezenta in social media a companiilor pentru a descoperi azi produsele sau serviciile de care sunt interesati. Astfel, la momentul actual, un plan de marketing digital este esential pentru vizibilitatea si cresterea unui brand si a unei afaceri.

CE INSEAMNA DIGITAL MARKETING?

Digital marketing inseamna orice forma de publicitate sau promovare pe internet in scopul de a ajunge la consumatori. Numit si marketing online, sau marketing digital, acest tip de marketing cuprinde toate strategiile de promovare care se desfasoara in mediul online, prin diverse canale digitale precum motoarele de cautare ca Google, platformele sociale ca Facebook, email, aplicatii mobile, si site-uri care sunt accesate de o audienta tinta sau de una cat mai larga, in functie de obiectivul de marketing.

Principiile de baza ale marketingului sunt aceleasi, indiferent de canalul utilizat. In esenta, marketingul se bazeaza pe identificarea si intelegerea nevoilor si dorintelor clientilor si apoi crearea, livrarea si promovarea produselor si serviciilor care sa satisfaca aceste nevoi si dorinte.

Companiile combina adesea tehnici de marketing traditional si digital in activitatile lor, iar marketingul digital implica unele dintre aceleasi principii ca si marketingul traditional:

  • Segmentarea pietei si identificarea publicului-tinta
  • Crearea valorii pentru client prin produse si servicii
  • Promovarea si comunicarea valorii produselor si serviciilor
  • Crearea si mentinerea relatiilor cu clientii
  • Monitorizarea si masurarea performantei marketingului
  • Optimizarea prin ajustari si imbunatatiri.

Strategiile de marketing digital, specifice mediului online, sunt SEM (Search Engine Marketing), SEO (Search Engine Optimisation), ASO (App Search Optimisation), PPC (Pay Per Click), SMM (Social Media Marketing), Email Marketing, Remarketing, Affiliate Marketing, AI Marketing, CPA Marketing, si altele despre care vom discuta in continuare.

CARE SUNT AVANTAJELE MARKETINGULUI DIGITAL?

Marketingul digital este adesea mentionat ca fiind mai ieftin si mai masurabil decat publicitatea traditionala. Prin marketing digital poti sa ajungi tintit la potentialii clienti care au indeplinit anumite actiuni pe site-ul tau sau online, au mai interactionat cu brandul tau si sunt mai dispusi sa cumpere produsul sau serviciul tau. Le poti transmite astfel mesajul potrivit la momentul potrivit, transformandu-i mai usor in clienti.

Marketingul digital iti permite sa masori rezultatele pentru aproape orice aspect al eforturilor tale de marketing, si sa le vezi in timp real. Poti masura afisari, click-uri, apeluri, inscrieri, vanzari si alte tipuri de conversii, reactii, distribuiri, timpul petrecut pe pagina sau pentru a vizualiza un anumit clip, cat % din pagina a fost parcursa de vizitatori, cati % din vizitatori au ramas pe o pagina mai mult de x secunde.

In marketing digital exista de asemenea mai mult control personal si mai multa flexibilitate cand este vorba de bugetul de promovare, de schimbarea unei strategii sau a unei reclame, de alegerea brandurilor sau a site-urilor unde vor aparea reclamele. Poti opri, modifica, creste sau scadea diverse elemente ale campaniilor prin simpla apasare a unui buton. Oportunitatea majora adusa de modificarea rapida a reclamelor o reprezinta imbunatatirea ratei de conversie.

Marketingul digital a adus si o mai mare usurinta in extinderea unei afaceri la nivel global, si a permis companiilor sa comunice direct cu clientii si sa primeasca feedback in timp real.

Toate aceste avantaje, dar in special pretul mai mic si eficienta reclamelor, permit firmelor mai mici sa concureze cu branduri mari, echilibrand astfel sansele de reusita.

CARE SUNT DEZAVANTAJELE MARKETINGULUI DIGITAL?

La polul opus, exista si dezavantaje si provocari atunci cand vorbim de marketing digital:

  • Suprasaturarea cu reclame de marketing digital. Stim cu totii ca uneori trebuie sa navigam printre reclame pentru a vedea continutul care ne intereseaza.
  • Utilizarea de ad-blockere care impedica reclamele in a fi afisate, afectand astfel venitul publicatiilor care castiga din vizualizarile lor, si conducand la introducerea de abonamente platite pentru accesarea continutului digital anterior afisat gratuit.
  • O prezenta online pe o platforma externa companiei implica riscul de a pierde datele si audienta de acolo, daca platforma decide sa se inchida sau isi modifica modul de functionare
  • Atacurile cibernetice pot conduce la virusarea site-urilor, sau scurgerea datelor private stocate digital precum parole, ceea ce poate afecta reputatia brandului si increderea clientilor.
  • Reglementarile precum utilizarea datelor cu caracter personal si publicitatea online se pot schimba, afectand modul in care companiile isi pot desfasura activitatea online si tipul de marketing digital.

Pentru a minimiza riscurile asociate cu marketingul online, este important sa adoptam o abordare responsabila si sa implementam strategii solide.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You may also like these